
[ 20.05.2016 ] - LU FSI uzsāk jaunu migrācijas tēmai veiltītu analītisku rakstu sērijas publicēšanu
Rakstu sēriju atklāj Ievas Kārkliņas un Daigas Kamerādes raksts «"Nenāc manā istabā, es nesaprotu latviski": Latvijas emigrantu bērnu valodas un identitātes veidošanās». Darba mērķis ir izprast Latvijas valstspiederīgo ģimeņu bērnu nacionālās piederības izjūtas veidošanos, padziļināti analizējot vienas no lielākajām Latvijas emigrantu mērķa valstīm Lielbritānijas piemēru.Autores atzīmē: «Pētījuma rezultāti neuzrāda izteiktas transnacionālas piederības apziņas veidošanos Latvijas emigrantu 1,5 paaudzes un viņu vecāku vidū neuzrāda. Lielākā daļa vecāku vēlas, lai viņu bērni spētu sazināties latviešu valodā un turpina lietot latviešu valodu ģimenē. Taču ikdienas dzīve, kas ārpus ģimenes loka, pieprasa no bērniem regulāru sazināšanos angļu valodā, ievieš savas korekcijas: pašreiz izskatās, ka latviešu emigrantu bērni Lielbritānijā pakāpeniski veidojas par divvalodniekiem, kam angļu valoda kļūst par dominējošo valodu – valodu, kurā izteikties ir vieglāk nekā dzimtajā valodā.»
Piedāvājam iepazīties ar pilnu raksta tekstu tiešsaistē, kā arī lejupielādēt to — PDF.
Projektu «Latvijas emigrantu kopienas: nacionālā identitāte, transnacionālās attiecības un diasporas politika» īstenoja LU Filozofijas un socioloģijas institūta un Ekonomikas un vadības fakultātes zinātnieku grupa ar Eiropas Sociālā fonda finansiālu atbalstu (vienošanās Nr. 2013/0055/1DP/1.1.1.2.0/13/APIA/VIAA/040).